Aktywacja karty kodów w PKO BP

Korzystając z usług bankowości internetowej każdego banku pamiętajmy, że wszelkie transakcje dokonywane online będą bezpieczne, o ile zastosujemy się do kilku podstawowych zasad bezpieczeństwa. Jednym z zabezpieczeń stosowanych przez bank PKO BP jest karta kodów jednorazowych.

Do czego służy karta kodów jednorazowych?

Karta wykorzystywana jest przez klientów banków do autoryzacji operacji na rachunku dokonywanych za pośrednictwem kanału informatycznego i telefonicznego. Głównie pozwala na zatwierdzenie takich operacji jak:
– zlecenie przelewu
– zakładanie lokaty
– spłata kredytu
– zmiana danych, np. do korespondencji
– definiowanie stałych zleceń i płatności
– płatności za zakupy w sklepach internetowych itp.

Jak to działa?

Na karcie znajdują się kombinacje sześciu cyfr pod specjalna warstwą zabezpieczającą. W trakcie wykonywania transakcji klient, posiadacza karty, spotka na pewnym etapie komunikat, w którym zostaje poproszony o podanie konkretnego kodu, następnie, jeśli wprowadzi go właściwie, przechodziło zatwierdzenia operacji. Podobnie sytuacja wygląda podczas weryfikacji przez konsultanta infolinii. Wówczas podajemy mu kolejne cyfry żądanego kodu. Każdy kod wykorzystywany jest tylko raz.

Konieczność aktywacji karty kodów jednorazowych

Pierwsza karta powinna być aktywowana w placówce banku PKO BP lub w trakcie rozmowy telefonicznej z konsultantem pod nr telefonu iPKO 801 307 307 lub +48 81 535 60 60. Kolejne karty kodów aktywuje się samodzielnie w serwisie internetowym lub telefonicznie. Bardzo istotne jest pozostawienie jednego, niewykorzystanego kodu na starej karcie, celem aktywacji nowej karty kodów. Nie ma obaw, że kodów w pewnym momencie zabraknie. Karty te monitorowane są przez bank i jeśli pozostaje ich do wykorzystania niewiele wysyłane są nowe. Zdarzyć się może jednak sytuacja, w której po wykorzystaniu wszystkich kodów nie mamy możliwości aktywacji karty we wskazany sposób. Istnieje jedno wyjście – wówczas aktywacji może dokonać konsultant infolinii PKO BP.

Zamówione, aktywne i czekające na aktywacje karty przypisane do rachunku można sprawdzić online w sekcji „dostęp” na banku online. Tam tez można zablokować aktywne karty, np. po ich zgubieniu czy kradzieży. Raz zablokowana karta nie może być ponownie odblokowana. Staje się bezużyteczna nawet jeśli ją znajdziemy. Dla zapewnienia bezpieczeństwa warto pamiętać, że bank nigdy nie prosi o podanie kodu z karty podczas logowania do serwisu. Nigdy też nie ma opcji podawania kilku kodów jednocześnie (wyjątek stanowi podanie dwóch kodów podczas aktywacji nowej karty kodów jednorazowych, czy zmiany narzędzia do autoryzacji transakcji).

Odpowiedz